„Jó idők járnak az operettre” – ezzel a felütéssel is ajánlja Oszvald Marika a Budavári Palotakoncertek idei operettgáláját. Fischl Mónika szerint „vidám, színes kavalkád lesz az egész – sok humorral”. A Bor, dal, asszony című előadás rendezője, koreográfusa, Lőcsei Jenő Érdemes művész így fogalmaz: „Egészen különös mesék kerekednek abból, hogy az operett slágereket kivesszük eredeti helyükről, az adott művekből, átvisszük őket más környezetbe – olykor például össze is találkoznak különféle operettek szereplői a színpadon –, ezzel más hangulatot, más értelmezést kapnak a dalok, és mindez átformálja a figurákat is.”
A Budapesti Operettszínház produkciójában helyet kapnak a legkiválóbb operettszerzők – mások mellett Kálmán Imre, Lehár Ferenc, Johann Strauss, Suppé, Sullivan, Ábrahám Pál és Jacques Offenbach – legismertebb szerzeményei, s méltatlanul elfeledett remekeik is például vágyakozásról, álmodozásról, hűségről és hűtlenségről, vagy akár a férfivirtusról. A fesztivállá színesedett Budavári Palotakoncertek Bor, dal, asszony című produkciója két estén is látható, 2018. augusztus 3-án és 4-én a Budai Vár Oroszlános udvarában.
A szólisták közül öten – Lukács Anita, Oszvald Marika, Peller Károly, Fischl Mónika és Dolhai Attila – ajánlják néhány mondatban a Bor, dal, asszony című operettgálát.
Lukács Anita: A Palotakoncert mindenkinek szól
„Szeretem a palotagálák ünnepi hangulatát, a szép, festői környezetet, a hely eleganciáját. Az előző években hagyományos koncerteket adtunk, most ez picit meg lesz bolondítva. Szituációkkal, prózai jelenetekkel, színészi játékkal kötjük egyik számot a másikhoz. Idén a Budapesti Operettszínház valamennyi, operettben éneklő szólistája szerepet kapott az előadásban. A Palotakoncert mindenkinek szól, időseknek, fiataloknak egyaránt, azoknak, akik rendszeres visszatérők, és azoknak, akik először látogatnak ide.”
Oszvald Marika: Jó idők járnak az operettre
„Nagyon poénos, furcsa dolgokat fogok énekelni, a karakterekhez illő, vicces jelmezekben. Peller Károllyal közösen adom elő a Gyere te nímandot – Madonnára hajazó ruhában és sminkkel. Az operett a reneszánszát, az újrafelfedezését éli. Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre.”
Fotók: Gordon Eszter
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése