Szenvedély, manipuláció, hírnév, CHICAGO

Az idei évadunk első nagyszínpadi bemutatója John Kander − Fred Ebb − Bob Fosse: Chicago című musicalje, amelyet Horváth Csaba állít színpadra szeptember 22-én. A Chicago méltán világhírű musical, közel negyven éve folyamatosan műsoron van szerte a világon. A siker titka: a szerzők boszorkányos módon elegyítették a fanyar társadalmi szatírát a káprázatos, buja revüvel.


A történet szerint Roxie Hart egy nap besokall, be akarja fejezni viszonyát és hidegvérrel lelövi szeretőjét, majd férjét falazásra kéri. A halálbüntetés elől a börtönőr, Morton mama segítségével próbál elmenekülni, még pedig úgy, hogy megszerzi magának az ördögien fondorlatos sztárügyvédet, Billy Flynnt. Az ügyvéd a címlapokon próbálja meg tisztára mosni Roxiet, akiból igazi sztárt csinál, hogy elnyerje a közvélemény tetszését. Ehhez azonban a férjgyilkosok királynőjének, a kettős gyilkosságért ülő Velma Kellynek is lesz egy-két szava...

A Chicagoban van szenvedély, manipuláció, hírnév, árulás, átverés, gyilkosság, korrupció és persze szex. A fülbemászó betétdalok pedig mindezeket egy ideális keretbe foglalják.

Remek szereposztás fémjelzi a darabot: Kiss Diána Magdolna Roxie Hartot játssza, férje, Amos Hart Krisztik Csaba, a legendás ügyvéd, Billy Flynn szerepében Sághy Tamás, a férjgyilkosok királynőjét, Velma Kellyt Varga Gabriella alakítja, Mary Sunshinet hazánk egyetlen férfi szopránja Vásáry André formálja meg, Morton mama szerepében pedig Váradi Eszter Sára.


Érdekesség, hogy a musicalben Magyarországon most először, a Mary Sunshinet megtestesítő Vásáry André a mű eredeti hangfekvésében énekli a betétdalokat.

Kiss Diána Magdolna karakteréről, Roxie Hartról: „Amikor először láttam a filmet, nem kedveltem a Roxiet megtestesítő Renée Zellwegert, mert kis lüke csajnak gondoltam. Mindeközben meg benne van az a törtetés, az emberek maga mögé taszítása, ami olykor életünk mindennapjait is jellemzi, még ha nem is ennyire durván. Másokat tiprunk el azért, hogy saját érdekeinket érvényesítsük.”

„A legelején még azt látjuk, hogy ő egy abszolút toppon lévő nő, a börtönben kijövetelét tervezi, és a turnékat már maga Morton mama, a fegyőr szervezi neki. Velma története itt indul, de innentől kezdve már csak csúszik ki a lába alól a talaj. Eljut a csillagos égig, megízleli milyen sztárnak lenni. Megérinti a csillogás, aztán a kiábrándulás. Ő akár össze is omolhatna, de mégis, miután igazi küzdő, kihúzza saját magát szorult helyzetéből.” – Varga Gabriella, szerepéről Velma Kellyről. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése